Heeft uw organisatie technische problemen met applicaties of IT infrastructuur? Ervaart u steeds dezelfde symptomen en bottlenecks? Zijn er problemen die u eens met experts wilt bespreken? Met een passende responsetijd? Dan is de ICT Expert Service van R5-projects voor u een uitkomst. ICT Expert Service is een 3e-lijns support en daarmee een perfecte aanvulling op vaak bestaande 1e-lijns helpdesk en 2e-lijns fallback. ICT Expert Service biedt ondersteuning op een verdiepende manier, waarmee hardnekkige problemen, lastig te diagnosticeren symptomen, bottlenecks en hiaten in kennis of vaardigheden opgelost kunnen worden.

R5-projects biedt ICT Expert Service 3e-lijns ondersteuning op een range aan hoogwaardige producten en applicaties.
Hiermee kunt u problemen met specifieke applicaties en producten bij gekwalificeerde, gecertificeerde en praktijkgevormde consultants beleggen. 

ICT Expert Service 3e-lijns ondersteuning wordt waar mogelijk op afstand uitgevoerd. Waar nodig komt een consultant ook op locatie. U haalt zo á la carte specialistische kennis in huis, die u zelf niet meer hoeft te ontwikkelen. U kunt zich concentreren op de hoofdlijnen.

Afhankelijk van de wensen en situatie, kent de 3e-lijns ondersteuning de volgende responsetijden:

  • binnen 1 werkdag
  • binnen 3 werkdagen
  • binnen 5 werkdagen


Product ondersteuning

Merken en producten die door R5-projects ondersteund worden zijn onder andere:

-        Storage (NetApp, HP, EMC, IBM, Dell, HDS) 
- Server (HP, IBM, Dell, Oracle)
-        Backup (Comvault,HP Dataprotector, Symantec NetBackup)
-        Microsoft  (Server, Exchange, Outlook,  MS-SQL)
-        UNIX (IBM AIX, HP-UX, Sun Solaris),
-        Linux  (RedHat, SuSe)
-        Virtualisatie (VMware , XenApp, MS, HP VM)
-        Netwerk (CISCO, HP, Juniper)
-        Archivering (Caringo, Symantec Enterprise Vault)

Intake en Kwartaal review

Om adequate ondersteuning te kunnen leveren wordt éénmalig een intake op locatie gedaan waarin uw huidige situatie, omgeving, licentiestructuur,  installatie, gebruikte versies/modellen etc. worden vastgelegd.
Elk kwartaal vindt een review plaats om tussentijdse veranderingen in kaart te brengen en bottlenecks door te spreken. Hiermee wordt actualiteit gegarandeerd en behoudt u goed overzicht over uw omgeving.
Op verzoek zullen nieuwe ontwikkelingen, die van belang zijn voor uw omgeving, ook tijdens deze review besproken worden.

Rapportage
Elk verzoek tot ondersteuning wordt door R5-projects beschreven, gedocumenteerd  en gearchiveerd.

Kosten
De kosten bestaan uit een jaarlijks vast (abonnements)bedrag en een bedrag voor het daadwerkelijk gebruik van de ondersteuning. De tarieven zijn afhankelijk van de omgeving waarvoor ondersteuning gewenst is en de gekozen responsetijden.